Eestikeelsele õppele üleminek | Lasteaed POTSATAJA

Eestikeelsele õppele üleminek

Eestikeelsele haridusele üleminek

31.10.2024. Kogemuste vahetus

T’na vahetas ]petaja anna Smirnova kogemusi meie lasteaia alustavate kolleegidega. Noored õpetajad ja abiõpetajad nägid hommikuringi läbiviimise võimalusi, esitasid küsimusi õppematerjalide kohta ning osalesid ka ise mõnes mängus.

[Best_Wordpress_Gallery id=»54″ gal_title=»Kogemuste vahetus 31.10.24″]

 

🌟Esimene õppekäik Põlvamaale edukalt toimunud!🌟

18. oktoobril kasutas Narva Lasteaed Potsataja Hariduskopteri pakutud võimalust ja suundus õppekäigule @Põlva Lõunakaare lasteaeda. 👩‍🏫
Õppekäigu eesmärk oli anda õpetajatele, abiõpetajatele ja administratiivtöötajatele võimalus näha, kuidas teises lasteaias toimub töö lastega: millised arenduskeskused on rühmades, kuidas kujundatakse rahunemispesasid ning milliseid meetodeid ja õuesõppe vorme kasutatakse õppetöös. 🌱
Narva Lasteaed Potsataja on hiljuti läinud üle projektipõhisele õppele ja kasutab üha enam õuesõppe meetodeid. Lõunakaare lasteaia õpetajad jagasid meelsasti oma kogemusi, näitasid toredaid õuetegevusi ning demonstreerisid, kuidas looduslikke materjale õppetöösse kaasata. Narva Lasteaed Potsataja töötajad said aktiivselt osaleda tegevustes ja õppida uutest lähenemistest. 🤝
Kogu õppekäik toimus eesti keeles, pakkudes osalejatele võimaluse praktiseerida oma keeleoskust ja tugevdada suhtlemisoskusi. 📚
Usume, et see õppekäik pakkus Narva Lasteaed Potsataja töötajatele rohkelt inspiratsiooni ja uusi ideid, mis rikastavad lasteaia õppetööd ja keskkonda. Suur aitäh Lõunakaare lasteaiale Potsataja kollektiivi sooja vastuvõtu eest🌟!
Lasteaedade õppekäigud on osa Euroopa Liidu kaasrahastatud projektist «Hariduse konkurentsivõime ja nähtavuse suurendamine Ida-Virumaal» (01.05.2024 – 30.04.2025), mille raames toetatakse piirkondlikke algatusi õiglaseks üleminekuks.

[Best_Wordpress_Gallery id=»52″ gal_title=»18.10.2024 Õppereis»]

 

Õppe ja kasvatuskorraldus, õppe- ja kasvatusprotsess

  • Õppekava koostamine – töötab arendusrühm ja kõik pedagoogid.
  • Füüsilise keskkonna toetamine.
  • Mängude, robotite ja digivahendite kasutamine õppeprotsessis.
  • Laulude ja mängude kogumik.
  • Internetressurside kasutamine (e-koolikott.ee jne).
  • Õppematerjalide loomine.
  • Ürituste eesti keeles organiseerimine (teatrietendused, mestriklassid, konterdid jne):
1 Üritus eesti keeles. Miksteater etendusega ″Võti″. 05.02.2024 Rühmad 1, 5

Rühmad 10, 3

2 Lasteteater ″Mäng″: Seitsme maa ja mere taga… 27.02.2024 Rühmad 1, 3, 4, 5, 8, 10
3 Mario Polshin – temaatiline üritus eesti keeles. 22.02.2024

 

Rühmad 1, 5
4 Eesti Vabariigi Iseseisvuspäeva tähistamine – laste laulu- ja tantsufestival ″Palju õnne, Eestimaa!″, NLL. 20.02.2024

 

Linna MÜ,  rühma õpetajad
5 Teater Tuuleveski etendusega eesti keeles. 27.03.2024 Rühmad 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10
6 Teatrietendus ″Leivakakuke″,  eesti keele õpetajad lastele 15.03.2024 Kõik rühmad
7 Laulu- ja Tantsupeos osalemine lastega, Voka 01.06.2024 Lapsed õpetajatega

 

Tegevused ja meetodid, millega toetatakse hetkel laste ja õpetajate keeleõppe arengut.

  • Eesti keele kursuste korraldamine lasteaias Töötukassa koostöös:

Keelekursuste korraldamine lasteaias – B2 kursused (4 inimest).

  • Õpetajaabide Toila lasteaias Naerumeri töötamine varjuna kaks päeva.
  • Koolitused, seminarid.
  • Programmis „Kiusamisest vabaks!“ osalemine.
  • Programmis „Suukool“ osalemine.
  • Programmis „Ettevõtlik kool“ osalemine.
  • eTwinnigu programmis osalemine.
  • LAK kuu, LAK-tegevused.
  • PPP-nädalas osalemine (Hariduskopter).
  • Töötajate tunnustamine uue keelekategooria omistamisel.
  • Erinevate mängude ja laulude kogumik.
  • Juhtkonna osalemine kultuuriosakonna korraldatud kursustel.
  • Vanematele oli korraldatud sügisel kohtumine Tartu Ülikooli professoriga Birute Klaas-Langiga. Teema — ″Üleminek eesti keelsele haridusele″.
  • On korraldatud nõustamine Pille-Riin Kristmanniga.
  • Mängude, õppevara ja eestikeelsete raamatute ostmine.
  • Koostöö teiste linna- ja riigiasutustega (Eesti keele maja, Vaba Lava jne):

Programmis ″Keelesõber″ osalemine, 9 inimest.

  • Võimaldada õpetatatele vahetada eesti õppekeelega lasteasutustega:

Keelelähetuse programm: 2 õpetajat (Tallinn, Tartu).

  • Lastevanemate aktiivne kaasamine
  • Osalemine haridusprogrammides lasteaedadele.
  • Osalemine eesti keele koolitustel (Eesti Keele Instituut, Täiskasvanute kool).
  • Keelekohvikutes osalemine.

 

Koolitused eestikeelsele haridusele üleminekuks:

  1. ″Kaasav lugemine lasteaia keeleõppemeetodina″ – 09.04.2024, 1 inimene
  2. Narva kolledži täienduskoolitused ″Õpetajate professionaalne eesti keel″ — 08.03-06.04.2024, 1 inimene
  3. ″Eesti keele õppimine ja õpetamine mitmekultuurilises õpikeskkonnas″ — 06.05.-20.06.2024, 1 inimene
  4. Koolitus ″Eestikeelsele haridusele üleminek nüüdisaegse õpikäsituse tingimustes″, Voka – 01.03.2024, 2 inimest
  5. Haridus- ja Teadusministeeriumii programmis „Väärtuspõhise lasteaiakoolikultuuri kujundamine eestikeelsele haridusele ülemineku toetamiseks“ osalemine, direktor, õppealajuhataja ning 2 õpetajat
  6. 6. Õuesõppe konverents/koolitus Narva kolledžis -25.-26.04.2024, 1 inimene
  7. Eestikeelse õpikeskkonna kujundamine 1 pluss 2 mudelis, TÜNK – õppealajuhataja ja 3 õpetajat
  8. 8. „Kogemusseminar lasteaedade direktoritele ja õppejuhtidele: muutuste juhtimine eestikeelsele haridusele üleminekul ja väikelapse mitmekeelsus», ZOOMkohtumine, 03.05.2024 – direktor ja õppealajuhataja

 

Eesmärk eestikeelsele õppele üleminekul on pakkuda kõigile Eesti lastele, olenemata emakeelest, võimalust omandada kvaliteetne eestikeelne haridus. Kõigi Eesti koolide ja lasteaedade üleviimine eesti keelele on laste ja noorte endi huvides, kuna eestikeelne õppetöö aitab lastel ja noortel lõimuda Eesti kultuuri- ja väärtusruumi, nii et nad ei kaota oma identiteeti, kuid laiendavad oma valikuvõimalusi. Ühtne eestikeelne haridusruum annab kõigile lastele ja noortele paremad võimalused edasi õppimiseks ning meelepärase töö ja tegevuse leidmisel tulevikus. Eestikeelne haridus toetab Eesti riigiidentiteedi kujunemist, suurendab ühiskonna sidusust ning vähendab nii hariduslikku kui ka sotsiaalmajanduslikku segregatsiooni.

 

Head lapsevanemad!

1. aprillil kell 18.15 tuleb Narva kolledži lastevanemate akadeemiasse külla haridus- ja teadusminister Kristina Kallas.

Minister vastab kõigi huviliste küsimustele seoses eestikeelsele õppele üleminekuga.

Lisateave: https://narva.ut.ee/et/lastevanemate-akadeemia

 

Lastevanemate koosolekud. Teema: «Hariduse üleminek eesti keelele 1. augustist 2024. a»

Rühm Kuupäev Aeg
1 Konnakesed 15.03.2024 17.00
2 Sipelgad 12.03.2024 16.30
3 Tibukesed 28.03.2024 17.00
4 Päikene 20.03.2024 17.00
5 Mesimummud 14.03.2024 16.30
6 Liblikad 11.03.2024 17.00
7 Delfiinid 06.03.2024 17.15
8 Kiisud 22.03.2024 16.30
9 Kalakesed 14.03.2024 16.30
10 Siilid 13.03.2024 16.30
11 Lepatriinud 12.03.2024 16.15

 

Hariduskopteri Pea Peale Pööratud klassiruum?

Video Hariduskopteri PPP 2024 — Narva Lasteaed Potsataja. Õpetaja A. Kozlova

Miks osaleda Pea Peale Pööratud Nädalal?

Pea Peale Pööratud nädal pakub ainulaadset võimalust kogeda haridust uuel ja põnevamal viisil, rakendades uuenduslikke õpetamis- ja õppimismeetodeid, mis teevad õppetunnid tõhusamaks ja kaasahaaravamaks.

Sel nädalal vahetuvad tavapärased rollid:

  • Õpilased astuvad õpetaja rolli, juhendades teisi.
  • Õpetajad võtavad mentorite ja vaatlejate rolli, toetades õpilasi nende uues rollis.
  • Lapsevanemad saavad külalisõpilasteks, avastades oma laste õppemaailma uuest vaatenurgast.

Mida PPP-nädal pakub?

  • Õpiampsud: Praktilised näpunäited ja juhised Pea Peale Pööratud klassiruumi metoodika rakendamiseks.
  • Parimate praktikate jagamine: Videod, mis tutvustavad edukaid näiteid ja inspireerivad looma uusi videosid.
  • Kogemuste vahetamine: Võimalus õppida teistelt ja jagada oma kogemusi, et muuta õppimine veelgi tõhusamaks.
wordpress темы, новые. windows FAQ. Drupal сайты